City break în Veneția? Da, o idee foarte bună! M-am îndragostit de Italia acum un an, când am vizitat pentru câteva zile Roma. Mi-au plăcut mult cele trei zile petrecute în capitala Italiei. M-au fascinat străduțele, casele colorate, mâncarea tradițională și mi-am zis că nu voi rata nici o ocazie să ma întorc în țara pastelor…

Zis și făcut. 🙂

Excursia în Veneția era planuită de mult timp… așa că am avut timp să mă informez bine și să gasesc locurile în care chiar se merită să ajungi. Mi-am plănuit acest city break de la începutul verii, când am găsit random bilete super ieftine pentru acest orașel magnific.

Se știe ca Veneția este unul dintre cele mai vizitate orașe din Europa, totodată însă, este și unul dintre cele mai scumpe. Însă este minunat, pe mine m-a cucerit de la primi pași. E incredibil cum rezistă orașul pe apă și ce atmosferă faină plutește în aer. Cele 118 insule și 354 de poduri fac acest oraș să fie unic în lume și deosebit de interesant.

Dacă ar fi să mă limitez la câteva cuvinte, aș spune că frumusețea orașului constă în plimbările la pas, în care esti surprins de clădiri, de culori și de apă. De asemenea, sunt memorabile momentele în care colinzi orașul fără să mai ți cont unde te afli, vitrinele în care se regăsesc tot felul de obiecte din sticla murano (sticla specifică Veneției, care este uimitoare și cunoscută peste tot în lume), precum și restaurantele care-ți fac cu ochiul și-ți stârnesc pofta de mâncare.

Însă despre Veneția se poate vorbi mult mai mult…

Mai jos găsiți o listă cu cele mai frumoase atracții, ce nu ar trebui ratate dacă te afli într-un city break în Veneția. Pe mine m-au făcut să-mi doresc să revin aici. 🙂

1. Piața San Marco

Renumita Piață San Marco, este de fapt punctul central al Veneției. Regăsindu-se în sudul orășelului, are deschidere directă la mare, ceea ce determină apariția unor apusuri superbe aici. În acest loc se regăsesc cele mai renumite atracții turistice ale Veneției: Basilica San Marco, construită în stil bizantin, Palazzo Ducale (Palatul Dogilor) și Turnul Campanile despre care o să va povestesc puțin mai jos.

Piața San Marco este una dintre cele mai aglomerate din lume. Acest lucru se resimte mai ales după-amiaza… Noi nu reușeam efectiv să facem o poză în prima zi. însă daca ajungi aici dimineața pe răcoare, te vei bucura de liniște și de frumusețea bazilicii. În Bazilica San Marco se poate intra pe gratis. Este superbă!

2. Turnul cu clopot (Campanile di San Marco)

Turnul Campanile este punctul cel mai înalt din oraș, ce oferă o priveliște superbă asupra Veneției. În turn se poate urca cu liftul, biletul costa 8 euro urcare și coborâre. Dar se merită! Mai ales daca prinzi o vreme frumoasă cum am prins noi.

Mi-a plăcut mult panorama asupra Veneției de aici. E locul ce te face să meditezi și să-ți spui în gând „Ce bine că sunt aici!”. Hmm.. oare a mai gândit cineva asta? 🙂

3. Podul Rialto

Podul Rialto este unul dintre cele mai spectaculoase poduri care străbat Canalul Grande. Podul este cunoscut deoarece pe el se gasesc o sumedenie de magazine.

Suveniruri specifice venețiene, măști de carnaval și obiecte fabuloase din sticla prețioasă…Toate acestea îți iau privirea și vrând, nevrând te lași dus de val și examinezi fiecare detaliu.

Măcar atât! Obiectele din sticla murano sunt extrem de scumpe, însă cine știe.. poate ai noroc și te întorci cu o amintire frumoasă dacă ești dispus să lași câțiva bănuți acolo. 🙂

4. Basilica di Santa Maria della Salute

Această catedrală mi-a atras atenția de cum am ajuns în Piața San Marco. Aflată pe malul opus, Basilica di Santa Maria della Salute, e de o frumusețe aparte.

Noi am tranversat pe malul celalalt cu o barcă draguță pentru numai doi euro. Și vă zic sincer ca e așa frumos, cred că acesta este locul meu preferat din toată Veneția.

5. Insulele Murano, Burano și Torcelli

Auzisem de cele trei insule renumite din Veneția, însă nu credeam că vom reuși să le vizitam pe toate. Spre norocul nostru, ne-am informat în prima zi despre posibile croaziere.

Astfel, am descoperit posibilitatea de a pleca într-o mică croazieră pe cele trei insule, cu numai 20 de euro, cu ghid turistic inclus. Întreaga plimbare a durat aproape cinci ore, cu tot cu opriri. Aveam în jur de 40 de minute la dispoziție pe fiecare insulă, timp în care puteam colinda și descoperi împrejurimile. În continuare, o să va povestesc pe scurt despre fiecare insulă în parte.

Murano

Cunoscută pentru fabricarea sticlei Murano, insula ascunde și astăzi meșteri care prelucrează sticla colorând-o cu diferite minerale naturale. Este foarte interesant procesul, noi am putut chiar asista la o reprezentație. Și am ramas wow!

Burano

Aici mi-am dorit tare mult să ajung deoarece am auzit că insula adăpostește de fapt cel mai colorat orașel din Europa. Ei bine, e foarte draguț orașelul și e și mai nice povestea din spatele caselor colorate.

Se spune că în trecut pescarii își vopseau casele cât mai colorat pentru a-le putea recunoaște din depărtare. Cam asta le era îndeletnicirea bărbaților, în timp ce femeile țeseau diferite lucruri din dantelă. Ce viață faină și lipsită de griji, nu?

Torcelli

Această insulă se pare că ar fi cea mai mică insulă locuibilă din Veneția, fiind străbătută de fapt doar de o stradă iar în prezent locuiesc câțiva zeci de oameni. Este mai salbatică așa, în sensul că aici am regăsit ceva vegetație. În Veneția în schimb, nu știu daca am văzut vreun copăcel. 🙂

Pe insulă se află una dintre cele mai vechi bazilici, Santa Maria Dell’Assunta, care este renumită pentru mozaicul bizantin din interior.

Mi-a plăcut super mult să mă pierd prin Veneția, să iau orașul la pas și să nu țin cont de hartă, de nimic. De asemenea, a fost interesant să nu mă intersectez cu nicio mașină, să-mi iasa-n cale doar bărci și gondole. Este o experiență tare faină, mai ales dacă te pui puțin în pielea localnicilor și încerci să le înțelegi traiul. M-aș întoarce oricând pentru un city break în Veneția. Și.. da, mai ales pentru plimbarea prin Burano, printre căsuțele roz, savurând un gelato și uitând de griji, de toate!

See you soon!

sursă foto: galerie personală

City break în Veneția. Locuri pe care nu ar trebui să le ratezi dacă ajungi pe aici