De ce îmi este cel mai dor zilele acestea? De libertate. De zilele acelea în care trezitul de dimineață e plăcut pentru că știi că urmează să descoperi atâtea locuri noi. De plimbările lungi. Fără grabă. De zilele în care puteam colinda lumea în lung și-n lat fără frică. Fără restricții. De o cafea bună servită într-o cafenea cu nice view. Dacă închid puțin ochii, mai mai ca ajung în Malta…

Pentru că mi-e așa dor de ultima noastră excursie în Malta m-am gândit să aștern aici câteva idei și ponturi pentru cei care au în plan să viziteze această țară.

Malta este una dintre cele mai mici țări în care am ajuns. O insulă care îmbină foarte fain elementele londoneze, italiene cu specificul maltez. Un fel de supă cu de toate la prima vedere, însă Malta are ceva care te atrage de la prima vedere. Este o destinație perfectă pentru a evada puțin din rutina zilnică, sau pentru a te bucura de o vreme bună în orice perioadă a anului.

In continuare, voi detalia putin cateva aspecte pe care le-am trăit în Malta: transport, cazare & locurile de vis pe care am reușit să le vizitam în cele cinci zile petrecute aici.

Transport

Am călătorit în Malta în perioada 27 noiembrie – 1 decembrie. Am prins o vreme tare plăcută, perfectă pentru plimbare. Am zburat direct din București pe Malta International Airport. Iar pe insulă, ne-am deplasat numai cu autobuzul. Am ales să achiziționăm abonamentul de 7 zile. Astfel, ne-am putut deplasa ușor și rapid pe toată suprafața insulei. Mai multe detalii despre abonamentul de transport găsiți aici.

În Malta, circulația pare puțin haotică. Se circulă pe partea dreaptă, iar străduțele sunt super întortocheate încât uneori ai impresia că te învârți în jurul aceluiași punct. Dar după ce te asiguri că ești în autobuzul potrivit, totul este sub control! 🙂

Cazare

Noi am ales să ne cazăm în apropiere de Silema și cred că am ales bine deoarece în Silema atmosfera este foarte drăguță, iar pe faleză sunt foarte multe terase & restaurante. Practic, noi aici am petrecut cel mai mult timp și de aici am plecat spre alte orașe.

Orașe/ locuri de vizitat

Pentru că am avut cinci zile la dispoziție, am încercat să ne împărțim foarte bine timpul pentru a reuși să descoperim cât mai mult.

Valleta

Valetta, este capitala Maltei, iar din punctul meu de vedere este cel mai frumos loc de pe insulă. Orășelul este mic, noi l-am străbătut la pas în câteva ore. Pentru cei care iubesc străduțele întortocheate, treptele cu flori și peisajele cu marea, Valleta este locul perfect.

Must see in Valleta:

Upper Barrakka Gardens, Lower Barrakka Gardens. Sunt două parcuri publice, minunate, cu view spre mare și cu o energie incredibilă. Upper Barrakka Gardens este renumit pentru priveliștea panoramică asupra golfului Grand Habour.

În Lower Barakka Gardens are loc în fiecare zi la ora 12.00 și 16:00 ceremonialul tragerii unei salve. Noi am asistat la această reprezentație și chiar a fost interesant.

Dingli Cliffs

Locul cel mai înalt de pe insula malteză, este totodată locul perfect pentru a admira apusul și pentru a te bucura de o atmosfera plăcută. După plimbarea prin Valleta, noi am ales să venim aici. 🙂

Popeye Village

În cea de-a treia zi, am ales să mergem în capătul opus al insulei pentru a ajunge la studioul de filmare al filmului Popeye (1980). Astăzi acest loc păstrează foarte bine casuțele colorate și toată recuzita folosită la filmări și atrage numeroși turiști.

Am intrat și noi în satul lui Popeye, biletul de intrare a costat undeva la 11 euro de persoană (mai multe detalii aici). Pentru câteva momente ne-am lăsat introduși în poveste, am admirat căsuțele colorate și priveliștea, care este superbă.

Croazieră spre insula Gozo & Comino

Cea de a patra zi am dedicat-o în întregime croazierei spre cele două insule aflate împrejurul Maltei. Am ales o croazieră care ne-a oferit transportul către cele două insule, un bus tour pe Gozo și 1h la dipoziție pentru a vizita Cittadella. Mini-excursia s-a încheiat pe insula Comino unde am admirat Blue Lagoon la apus și am savurat un cocktail. Insula Comino mi-a amintit oarecum de aventura din Cipru, despre care am scris aici.

Pont: În portul din Silema, sunt foarte multe agenții cu bilete spre cele două insule. Noi ne-am interesat și am ales un tur cu compania Malta Sight Seeing. Nu uitați să negociați bine cu ei înainte să cumpărați biletele. De exemplu, noi am primit primit intrare gratis pentru un alt tur cu barca în golful Grand Habour, de care ne-am bucurat în ultima zi de vacanță.

Cred ca a fost cu siguranță cea mai faină zi din excursia noastră. O zi cu zâmbete și multe wow moments. Dacă ajungeți în Malta, este musai să vedeți și cele două insule. Sigur veți pleca acasă mult mai fericiți!

Ați ajuns în Malta până acum? Care este locul preferat?

P.S. Pentru întrebări, vă aștept în secțiunea de comentarii.