Există unele locuri desprinse din povești parcă, ireal de frumoase, cu peisaje de vis. Exact așa am simțit când am ajuns în Munții Ciucaș. Ne minunam efectiv de priveliște și parcă nu ne venea să credem că suntem în România. Asta-i România? Da!!! Asta-i România! Și ar trebui să se ducă vestea mai departe… Că prea frumoasă-i țara noastră și prea puțini îi cunosc adevărata valoare.

Munții Ciucaș se află la aproximativ 150 km de București. Este destinația perfectă pentru o drumeție de o zi. În aproximativ 2h și jumătate se ajunge din București în localitatea Cheia. Iar imediat după, găsiți locul în care poți lăsa mașinile pentru a urca pe munte.

Munții Ciucaș – Cheia – Cabana Vârful Ciucaș – Vârful Ciucaș

Noi ne-am dorit mult să ajungem la Vârful Ciucaș (1954m). Așa că am căutat traseul cel mai scurt pentru că trebuia să coborâm de pe munte în aceeași zi. Astfel, am ales să ajungem mai întâi la Cabana Vârful Ciucaș (1595), iar după am urcat și mai sus.

Este important de știut că până la Cabana Vârful Ciucaș se poate urca și cu mașina de teren. Noi am am făcut acest traseu la pas și a durat cam 1h și jumătate. Traseul nu este spectaculos, este practic un drum pietruit prin pădure, în unele locuri fiind cam dificil de urcat. Priveliștea de la cabană este foarte faină. Noi am ales să poposim puțin, să ne tragem sufletul cum s-ar spune. 🙂

După o pauză și un prânz copios la cabană, ne-am continuat drumul spre Vârful Ciucaș. Si parca de abia acum a început adevărata aventură! Traseul este foarte spectaculos, cu peisaje de vis care te fac să uiți că nu mai poți. Și oricum vorba aia… atunci când nu mai poți, de fapt mai poți puțin! Acum serios vorbind, nu este cel mai ușor traseu, însă fiecare cotitură îți fura privirea. Este divin! Voi lăsa pozele să vorbească, dar eu sincer am simțit că este cel mai frumos loc în care am fost! Atât de mult mi-a plăcut!

După această zi am spus că ne dorim să revenim și să încercăm și alte trasee. Nu știu dacă v-am convins să veniți aici, intenția mea a fost să fac mai cunoscut acest loc. Munții Ciucaș au un potențial extraordinar din punct de vedere turistic și chiar merită explorați.

Dacă sunteți iubitori de munte și de aventură, chiar vă recomand să treceți pe listă Munții Ciucaș. Sigur, sigur veți rămâne plăcut surprinși! 🙂

P.S O altă recomandare pentru munte este Vârful Toaca, despre care am povestit aici.

La cât mai multe drumeții faine și zile memorabile!