Atunci când am ales să mergem în Belgia, ne-am propus să ajungem și în Bruges pentru că auzisem multe chestii faine despre el. Orașului i se mai spune Veneția Nordului pentru că este străbătut de câteva canale, însă eu nu l-aș putea compara cu Veneția. Dacă ar fi să-l descriu în câteva cuvinte aș alege să-l descriu ca fiind unul dintre cele mai vesele orașe în care am reușit să ajung, asta datorită clădirilor colorate, ciocolatei care se găsește peste tot și desigur datorită berii. Atât berea, cât și ciocolata sunt la ele acasă. N-ai cum să reziști tentației.

O zi în Bruges a fost suficientă pentru noi să explorăm orașul. Am avut timp să vizităm tot ce ne-am propus, ba chiar după-amiază ne-am lăsat purtați de val și ne-am tot plimbat pe stăduțe fără să mai ținem cont de destinație. În continuare o să detaliez câteva aspecte care v-ar putea interesa dacă vă planificați o zi în Bruges.

Transport Brussels – Bruges

Fiindcă am fost cazați în Brussels, a trebuit să căutăm un mijloc de transport către Bruges. Deși aveam mai multe variante la dispoziție, am ales să mergem cu FlixBus, o companie faină care asigură destinații între mai multe orașe europene (au curse și din București). Un bilet dus-întors a costat în jur de 10 euro, iar în două ore eram ajunși în Bruges. Noi am ales să plecăm super devreme și să ne întoarcem târziu pentru a petrece cât mai mult timp în orășel. Da, ne-am trezit foarte dimineață… dar asta e farmecul călătoriei până la urmă. 🙂

Atracții care nu trebuie ratate

Piața Centrală din Bruges / Historium Tower

La ora 9 AM eram în gară. De acolo am mers spre centru. Iar fiindcă ploua și era cam frig am căutat un loc în care să luăm micul dejun, să bem o cafea și să ne încălzim. Iar după acest popas vremea a ținut cu noi, încet încet s-a încălzit iar noi ne-am simțit din ce în ce mai confortabil.

Piața Centrală din Bruges este spectaculoasă, ceva mai faină ca cea din Brussels. Când am ajuns ne-am oprit în loc și am tăcut pur și simplu, eram fascinați de clădiri, de arhitectură și de vibe-ul fain regăsit acolo. Tot în piață am dat peste Historium, muzeul de istorie, însă noi nu am ales să-l vizităm. Prețul ni s-a părut cam mare pentru ceea ce oferea (peste 20 de euro), dar am preferat să urcăm în Historium Tower (biletul era doar 6 euro).

Urcarea în turn a meritat, priveliștea este superbă. De aici se poate vedea atât piața centrală, cât și restul orașului.

The Bruges Beer Experience

În Bruges sunt multe atracții turistice. Nouă ne-a făcut cu ochiul The Bruges Beer Experience. Aici poți găsi un muzeu al berii, dar și un pub în care poți degusta berea belgiană.

E o experiență faină dacă sunteți în Bruges, deși o bere este 5 euro. Belgia este o țară cam scumpă, prețurile vi se vor părea sigur piperate comparativ cu cele din România dar noi zicem că s-a meritat. The Bruges Beer Experience se află chiar lângă Piața Centrală.

Plimbarea cu barca

Dacă în Veneția o plimbare cu gondola era în jur de 80-100 euro, în Bruges situația stă cu totul altfel. 🙂 O plimbare cu barca (30 min) costă doar 8 euro și este tare plăcută deoarece poți vedea multe peisaje faine pe care le observi cu greu plimbându-te pe jos. Ghidul era tare simpatic și ne-a vorbit în engleză, am putut afla astfel multe lucruri interesante.

Good to know

• Bruges aparține regiunii Flandra din Belgia, astfel limba oficială este olandeză. Dacă în Brussels mai înțelegeam franceza, în Bruges nu înțelegeam nimic… Am avut noroc că majoritatea localnicilor vorbeau engleza. 🙂
  • În Bruges nu e nevoie să folosești vreun mijloc de transport. Fiind un orășel mic, poți ajunge rapid unde dorești.
  • Prețurile sunt cam scumpe în general în Belgia comparativ cu România. Noi am decis să nu le mai comparăm și să ne bucurăm atât cât ne permitea buzunarul de excursia din Belgia (am vizitat Brussels și Bruges).

Bruges a fost locul cel mai așteptat din excursia noastră  ne-a plăcut tare mult. O zi în Bruges pentru noi a fost o zi relaxantă în care am străbătut mii de pași încercând să descoperim orașul.

Vă recomand să vizitați Bruges dacă aveți ocazia. O să vă placă! 🙂

O zi în orășelul belgian Bruges. De ce este acest orășel atât de special?